Jak poradzić sobie ze stresem?

Stres jest zauważalnie rozszerzającym się zjawiskiem. Sprzyja mu wieczny pośpiech, konkurowanie i rozmaite negatywne bodźce. Jak najszybciej powinno się zacząć sobie z nim radzić, ponieważ często jest to zapowiedź nadchodzących kłopotów zdrowotnych.

Jakie są źródła stresu?

Stres pochodzi z różnych źródeł. Rozpoznanie stresu nie zawsze musi być związane z życiowymi wstrząsami, ale z wydarzeniami, którym przypisujemy większą wagę. Spośród nich trzeba wymienić: egzamin maturalny, wyznanie miłości, czy ślub.

Co ciekawe, stres w niewielkich porcjach miewa efekty dobroczynne. Gdy okazuje się być obezwładniający, oznacza to początek kłopotów, więc trzeba dowiedzieć się, jak poradzić sobie ze stresem. Gdyby to on wyszedł z tej rywalizacji zwycięsko, staniemy się jego niewolnikami i będziemy cierpieć z powodu uciążliwych nawrotów epizodów somatycznych. Mogą to być bóle głowy, dysfunkcje układu trawiennego lub najzwyczajniej w świecie fatalne samopoczucie.

Wyrzuć stres ze swojego życia

Jakie metody pomagają na stres? – zastanawia się wielu z nas w sytuacji, gdy doświadczy podobnego stanu. Gdy pojawia się stres, możemy odczuć skutki tego stanu. Oddychamy płycej i szybciej, uderzają na nas poty, pojawiają się mikrodrgawki mięśniowe. Bywają to również inne objawy, w zależności od przeżywanych indywidualnie emocji. W tej sytuacji, zastanawiając się, jak przeciwstawić się fali stresu, powinno się spróbować opanować stres przy pomocy technik relaksacyjnych. Często przyniesie skutek już parę solidnych wdechów i przeniesienie się w myślach do przyjemnych doświadczeń. Nic nie zastąpi jednak odcięcia się od stresującego epizodu. Czasem ambicja czy nadmierny głód sukcesu sprawiają, że przywiązujemy zbyt wielką wagę do niektórych wydarzeń, oceniając brak powodzenia jako życiową katastrofę. Jest to podejście, które niezauważalnie przeistacza się w błędne koło. Jeśli zamierzasz ograniczyć stres, przyda ci się zrównoważony zegar biologiczny – regularne i zdrowe posiłki, dbałość o sen i wypoczynek, ale także regularna aktywność fizyczna. Zwłaszcza ten ostatni czynnik pozwala dać upust negatywnym emocjom, co obniża ilość stresu.